Missie en visie
De visie van onze school is uitgewerkt in vier deelgebieden:
- leren
- leren organiseren
- professionaliteit
- veranderen
We willen alle kinderen zoveel mogelijk eerlijke kansen bieden, ongeacht hun sociaal-economische status. Door middel van een kennisrijk curriculum bereiden we leerlingen voor om actief en succesvol deel te nemen aan de toekomstige maatschappij.
KiVa
KiVa is een preventief, schoolbreed programma, gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. Het programma zet in op positieve groepsvorming, zodat ieder kind met plezier naar school gaat.
High Performing School (HPS)
Ons doel is om het maximale te bereiken met onze kinderen. Dat betekent niet dat aan het eind groep 8 ieder kind naar het gymnasium gaat, maar wel dat we er alles aan doen om kinderen zo goed mogelijk te laten leren. Zo kunnen ze excelleren binnen hun eigen mogelijkheden. We zijn dan ook op weg om een High Performing Schools (HPS) te worden. Het concept van HPS is een onderwijskundige vertaalslag van High Performing Organizations (HPO), ontwikkeld door André de Waal. HPO's behalen significant betere resultaten dan vergelijkbare organisaties, gedurende een periode van tenminste vijf jaar. Dit doen zij door zich op een gedisciplineerde manier te concentreren op wat echt belangrijk is.
Om dit voor elkaar te krijgen, zetten we in op de vijf HPO-pijlers:
- Hoge kwaliteit management: binnen onze stichting zetten we in op integere, effectieve leidinggevenden, die steeds op zoek zijn naar het verbeteren van hun eigen functioneren. Het management heeft een voorbeeldfunctie en coacht medewerkers om betere resultatten te behalen.
- Hoge kwaliteit medewerkers: binnen ons onderwijs staat de leerkracht centraal. Daarmee bedoelen we dat de kwaliteit van de leerkracht het verschil maakt voor de kinderen. Kinderen krijgen goede, effectieve lessen via uitstekende leerkrachten.
- Langetermijn-gerichtheid: we zijn koersvast en focussen ons op ambitieuze doelen die op termijn helpen om de kwaliteit van de scholen te verbeteren.
- Open en actiegerichte houding: er is op onze school veel aandacht voor samen leren en onderlinge dialoog. Medewerkers worden betrokken bij belangrijke processen en er is een cultuur waarin het is toegestaan fouten te maken.
- Continue verbetering: we zijn steeds op zoek naar verbetering van ons onderwijs en de onderliggende processen.